Όλοι οι γονείς που έχουμε μικρούς ή μεγάλους μαθητές στο σπίτι γνωρίζουμε πόσο δύσκολα μπορεί να γίνουν τα απογεύματα, όταν φτάσει η ώρα του διαβάσματος.
Τα παιδιά μας εκείνη την ώρα είναι κουρασμένα κι όχι άδικα. Οι πολλές ώρες στο σχολείο κι ύστερα Αγγλικά, πιάνο, ποδόσφαιρο, καράτε, τένις κι ό,τι άλλο έχουν διαλέξει για εξωσχολική δραστηριότητα τα έχουν εξαντλήσει. Το άκουσμα της μελέτης για την επόμενη μέρα στο σχολείο ηχεί σαν τιμωρία στα αφτιά τους.
Ατάκες όπως “είμαι κουρασμένος-η, δεν μπορώ να διαβάσω” , “δεν έχω καταλάβει τα μαθηματικά, χρειάζομαι κάποιον να μου τα εξηγήσει” , “δεν μου τα λες καλά, δεν μας το έμαθε έτσι η δασκάλα” νομίζω ότι είναι γνώριμες σε όλους.
Eγώ δεν θέλω να πιέζω το παιδί να διαβάζει, θεωρώ ότι η πίεση δεν τα βοηθά να αγαπήσουν το διάβασμα, ίσως να έχει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Επίσης δεν θεωρώ λειτουργικό οι γονείς να γίνονται δάσκαλοι και να περνάνε τις λίγες ώρες που έχουν κάθε απόγευμα με τα παιδιά τους διαβάζοντας.
Τι έκανα για να τον βοηθήσω;
Έδειξα από μικρή ηλικία κιόλας στο παιδί τον τρόπο να έχει ένα πρόγραμμα στο διάβασμά του. Πώς να βγάζει και να ελέγχει το πρόγραμμα της επόμενης μέρας. Με ποια μαθήματα να ξεκινάει. Πώς να τακτοποιεί μετά το γραφείο και την τσάντα του.
Κάποιες μέρες όταν έχω κι εγώ δουλειά ή όταν θέλω να διαβάσω το βιβλίο μου κάθομαι κοντά του και τα κάνω, για να νιώθει ότι είμαι εκεί. ‘Όταν πάλι δεν μπορώ να καθίσω μαζί του, του εξηγώ ότι θα τον βοηθήσω σε ότι χρειαστεί αλλά έχω δουλειές στο σπίτι και δεν μπορώ να μείνω δίπλα του.
Η αλήθεια είναι ότι θέλω να βοηθήσω και να είμαι δίπλα του αν με χρειαστεί αλλά δασκάλα δεν μπορώ να γίνω. Κάποια πράγματα τα θυμάμαι και τα κάνω με ένα δικό μου τρόπο που το παιδί δεν κατανοεί πάντα, κάποια άλλα απλά δεν τα θυμάμαι και έτσι πρέπει πρώτα να διαβάσω και μετά να εξηγήσω ό,τι κατάλαβα. Κάποια απογεύματα επιστρέφω πολύ αργά από τη δουλειά… Κι αυτό ήταν ένα πρόβλημα… Έτσι έψαξα να βρω μια λύση που να βοηθάει πραγματικά το παιδί στην καθημερινή μελέτη του.. και το σημαντικότερο να το κάνει να αγαπήσει τη μάθηση και το διάβασμα. Η ερευνά μου με οδήγησε στο brainy.gr. Μπήκα αμέσως για να δω πώς μπορεί να βοηθήσει το brainy.gr το παιδί μου να αγαπήσει το διάβασμα.
Το brainy λοιπόν είναι ένα εύχρηστο και ευχάριστο περιβάλλον για τα παιδιά όλων των τάξεων. O γονιός περνάει τους κωδικούς και τα στοιχεία του μαθητή στον υπολογιστή μια φορά και κάθε φορά που το παιδί ανοίγει τη σελίδα brainy.gr, βλέπει στην οθόνη το όνομά του κι από κάτω όλα τα μαθήματα της τάξης του. Μπορεί να μπει στο κάθε μάθημα όσες φορές θέλει και να δει το βίντεο όσες φορές θέλει. Στα βίντεο μιλάνε πάντα καθηγητές που είναι ειδικοί για το κάθε μάθημα. Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο είναι ότι στα βίντεο οι καθηγητές που εξηγούν στα παιδιά μιλάνε για το puzzle των λέξεων, για το παιχνίδι των αριθμών. Με το brainy.gr το διάβασμα του Ερμή έγινε παιχνίδι. Κάθεται στον υπολογιστή και ακούει την ιστορία, τα μαθηματικά, τη γλώσσα με έναν τρόπο που τον κατανόει, μετά απαντάει σε ερωτήσεις με μεγάλη ευκολία. Το πιο σημαντικό είναι ότι έρχεται ενθουσιασμένος να μου πει τις νέες πληροφορίες που έμαθε. Αυτό που έχει αγαπήσει είναι το κουίζ πολλαπλών επιλογών που έχει στο τέλος κάθε ενότητας, σε κάθε μάθημα. Όπως ο ίδιος λέει “με βοηθάει να δω αν τα έχω καταλάβει όλα”.
Το brainy.gr είναι ο σύμμαχος μας στη μελέτη των παιδιών στο σπίτι. Τα μαθαίνει να αγαπούν τα μαθήματά τους αφού κι αυτά μπορούν να γίνουν παιχνίδι.