Όχι, στην παιδική παχυσαρκία – Ναι, στα υγιεινά σνακ

Μία μάστιγα που «κυκλώνει» τα παιδιά στην εποχή μας είναι η παχυσαρκία. Η παιδική παχυσαρκία αποτελεί ένα άκρως σημαντικό πρόβλημα διατροφής που με τα χρόνια εξαπλώνεται.

Βασικό ζήτημα σύμφωνα με τους ειδικούς είναι το λανθασμένο πλάνο διατροφής που έχουν οι γονείς και το οποίο μεταδίδουν στα παιδιά τους. Όπως οι ειδικοί εκτιμούν, τα παιδιά παίρνουν το ¼ των καθημερινών τους θερμίδων τσιμπολογώντας ανάμεσα στα γεύματα.

Η λύση λοιπόν, είναι στα χέρια των γονιών. Ως γονείς πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να επιλέγουν υγιεινά σνακ, μαθαίνοντάς τους πώς να τα διαχωρίζουν.

Μεταξύ μας τώρα, ξέρουμε πως κάθε παιδί μας κοιτάει στα μάτια με περισσή χαρά να μας «αντιγράψει». Οπότε αφήστε τις πίτσες, τα μπέργκερ, τα πατατάκια και κάθε λογής «απαγορευμένους καρπούς» στην άκρη και ενημερωθείτε για να ετοιμάσετε ένα πλάνο σωστής διατροφής.

Δεν χρειάζεται τσακωμός ή πίεση καμίας μορφής προς τα παιδιά. Σας προτείνουμε επιλογές που πληρούν τις διατροφικές προδιαγραφές αλλά παράλληλα είναι λαχταριστές για τα παιδιά.

Ποιες είναι οι απαραίτητες διατροφικές προδιαγραφές;

-Να περιέχουν βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά.

Τέτοια τρόφιμα είναι:

  • Τα φρέσκα φρούτα, λαχανικά και οι χυμοί αυτών σε ποσότητες όχι μεγαλύτερες των δύο ποτηριών κάθε ημέρα, καθώς τα φυσικά σάκχαρα που περιέχουν ίσως επηρεάσουν το βάρος των παιδιών αν καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες.
  • Τα αποξηραμένα φρούτα.
  • Τα δημητριακά ολικής άλεσης και οι χειροποίητες μπάρες δημητριακών.
  • Τα σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης.
  • Τα επιδόρπια γιαουρτιού με βιταμίνη D και ασβέστιο, ως μέρος μιας ποικίλης & ισορροπημένης διατροφής και ενός υγεινού τρόπου ζωής. Το ασβέστιο και η βιταμίνη D χρειάζονται για τη φυσιολογική ανάπτυξη  των οστών στα παιδιά.

Το μεγάλο στοίχημα που οι γονείς καλούμαστε να κερδίσουμε είναι στην δημιουργικότητα. Η παρουσίαση του πιάτου ή του σνακ είναι αυτό που θα καθορίσει αν θα το φάει το παιδί μας.

Έτσι, αντί να δώσετε ένα φρούτο απλά κομμένο σε κομματάκια προτιμήστε να τα βάλετε σε ένα επιδόρπιο γιαουρτιού όπως το DANONINO. Όλα τα παιδιά λατρεύουν τα επιδόρπια γιαουρτιού αλλά και οι γονείς δεν πάνε πίσω. Μας αρέσουν γιατί είναι γευστικά και γιατί περιέχουν τα ωφέλιμα και απαραίτητα για την παιδική ανάπτυξη συστατικά.

Ένα παιχνίδι που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να πάρετε το παιδί σας μαζί στο μανάβικο και κάθε εβδομάδα να δοκιμάζει και από ένα καινούριο φρούτο. Με τα φρούτα που του άρεσαν δοκιμάστε να φτιάξετε φρουτοσαλάτα αντί να του δώσετε απλώς το φρούτο να το φάει.

Αντίστοιχα, στο σούπερ-μάρκετ αφήστε το παιδί να επιλέξει τα επιδόρπια γιαουρτιού με την πολύχρωμη συσκευασία και τις πιο αγαπημένες γεύσεις των παιδιών (Μπανάνα, Φράουλα, Βερίκοκο!).

Ως γονείς πρέπει να είμαστε επίμονοι.

Επειδή δεν θέλουμε να αναγκάσουμε το παιδί να φάει κάτι που δεν θέλει, καταφεύγουμε σε μικρά «κολπάκια» κρύβοντας πχ ένα θρεπτικό φρούτο που δεν του αρέσει σε κάτι που τρώει ήδη.

Και μια συμβουλή για όσους δεν την γνωρίζουν: Βάλτε σε πειρασμό το παιδί σας…

Τι εννοούμε; Να τοποθετείτε πάντα κάτι που θέλετε να φάει, σε εμφανές σημείο του σπιτιού στο οποίο το παιδί έχει εύκολη πρόσβαση. Έτσι, κάποια στιγμή θα μπει στον πειρασμό να το δοκιμάσει.

Μία ακόμη πετυχημένη και δοκιμασμένη ιδέα για να βοηθήσετε τα παιδιά να αποκτήσουν διατροφική παιδεία είναι να φωνάξετε τους φίλους τους και να ετοιμάσετε παιχνίδια γνώσης με θέμα τα φρούτα και τα λαχανικά!

Τι είναι το παιχνίδι θρεπτικής γνώσης;  (ακολουθεί ενδεικτικό παράδειγμα)

Προετοιμάστε ερωτήσεις γνώσεων όπως:

Οι φακές είναι όσπριο ή λαχανικό;

Ο ανανάς τι χρώμα έχει; κ.ο.κ.

Σε κάθε νίκη θα παίρνει ένα επιδόρπιο γιαουρτιού σε άλλο χρώμα.

Ο πρώτος που θα μαζέψει και τα 3 χρώματα θα φτιάξει μαζί σας μια συνταγή πχ. φρουτοσαλάτας ή θα κερδίσει ένα δώρο που εσείς θα ορίζετε, όπως ένα βιβλίο ή ένα dvd.

Το σημαντικό είναι ότι εκτός από πλούσιες γνώσεις το παιδί σας, χάσει κερδίσει, θα έχει φάει και το επιδόρπιο γιαουρτιού του 😉

*Τα άρθρα έχουν συνταχθεί με την επιστημονική υποστήριξη του DANONINO στο πλαίσιο της πρόληψης της παιδικής παχυσαρκίας.

Διαβάστε ακόμη: Μπαμπάς μόνος στην κουζίνα φτιάχνει: Σνακ

 

4 / 2