Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα: Αναγνώρισε την!

Υπολογίζεται ότι το 3%-5% των παιδιών σχολικής ηλικίας υποφέρουν από τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ).

Κείμενο: Λίνα Κατσίγκρη-Krarup, PhD

 

Η συγκεκριμένη διαταραχή εμφανίζεται αρχικά στην προσχολική ηλικία και υπερτερεί εμφανώς στα αγόρια. Τα βασικά χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ είναι η υπερκινητικότητα, η απροσεξία,ο παρορμητισμός, η αδυναμία στη συγκέντρωση και η εύκολη διάσπαση προσοχής.

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Προσχολική ηλικία

Το παιδί πολύ συχνά χαρακτηρίζεται από τους γονείς του ως:
– Ανήσυχο
– Άτακτο
– Δύσκολο
– Ζωηρό

Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού

-Τα παιδιά που υποφέρουν από ΔΕΠ-Υ δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σχολικές τους εργασίες.
-Πολύ συχνά χάνουν τα προσωπικά τους αντικείμενα.
– Δεν περιμένουν τη σειρά τους.
– Διακόπτουν συχνά το συνομιλητή ή το δάσκαλο τους.
– Μιλούν υπερβολικά.
– Γίνονται συχνά ενοχλητικά απέναντι στους άλλους.

 Στο γυμνάσιο – λύκειο

– Έντονες δυσχέρειες στη μελέτη.
– Δυσκολίες στη παρακολούθηση του σχολείου σε όλα τα επίπεδα.
– Χαμηλή αυτοεκτίμηση.
– Ανασφάλεια.
– Απομόνωση.
– Ριψοκίνδυνη συμπεριφορά.
– Επιθετικότητα.
– Συχνά ατυχήματα.
– Πιθανή χρήση ουσιών.

Η Νευρογλωσσολογική θεραπευτική Προσέγγιση

Οι νευροεπιστήμες και συγκεκριμένα η νευρογλωσσολογία είναι σε θέση να δώσει τη λύση στην αποκατάσταση της ΔΕΠ-Υ κι αυτό διότι η συγκεκριμένη μαθησιακή διαταραχή είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη λειτουργικότητα του εγκεφάλου. Ο μαθητής με τη βοήθεια του ρυθμού μαθαίνει μέσα από μια σειρά εξειδικευμένων ασκήσεων να συγκεντρώνεται, ελέγχοντας τις εγκεφαλικές αφαιρέσεις που προκαλούνται από τη ΔΕΠ-Υ. Από τη στιγμή που ο μαθητής βιώνει την κατάσταση της συγκέντρωσης κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, είναι έτοιμος  να τη βιώσει και στο σχολείο ενώ τα συμπτώματα σταδιακά υποχωρούν. Ο τρόπος και η μεθοδολογία που ακολουθούνται είναι ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες, τη σοβαρότητα και τη μορφή που συναντάμε στην κάθε περίπτωση. Η θεραπεία κυμαίνεται από εννέα έως δώδεκα μήνες.