Συμβουλές για χαρούμενες πρώτες μέρες στο σχολείο

4pic

Η μεγάλη στιγμή για κάποια παιδάκια έφτασε κιόλας! Όμως οι πρώτες μέρες στο σχολείο, μπορούν να είναι μια πολύ στρεσογόνος περίοδος για κάποιους γονείς. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα περισσότερα παιδιά προσχολικής αλλά και πρώτης σχολικής ηλικίας.

γράφει η Ροζελίνα Φιλιππίδου, Ψυχολόγος / Δραματοθεραπεύτρια

Και των δύο τα συναισθήματα είναι απολύτως κατανοητά και πρέπει να είναι σεβαστά! Καινούργιοι άνθρωποι που πρέπει να εμπιστευτούν, καινούργιοι χώροι που πρέπει να συνηθίσουν, καινούργιοι κανόνες που θα πρέπει να τηρήσουν.

Μερικές λοιπόν συμβουλές για να γίνει αυτή η προσαρμογή, όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα:

– Αν έχετε τη δυνατότητα, μη βιαστείτε να στείλετε το παιδί σας στον παιδικό σταθμό, αν θεωρείτε πως δεν είναι ακόμη έτοιμο. Μην σας ανησυχεί το αν θα κοινωνικοποιηθεί, αν θα κάνει φίλους, αν θα «ξεκολλήσει» από εσάς. Όλα αυτά θα γίνουν σταδιακά και με ηρεμία, όταν το παιδί είναι έτοιμο. Για να το βοηθήσετε προς αυτή την κατεύθυνση, μπορείτε να το εντάξετε σε σταθερές και δημιουργικές απογευματινές δραστηριότητες.

– Προσπαθήστε να μην μεταφέρετε στο παιδί, το δικό σας άγχος. Τονίστε του (και προσπαθήστε να το πιστεύετε κι εσείς!) πως για να το πηγαίνετε στο χώρο αυτό, κρίνετε πως είναι ασφαλής.

– Επισκεφτείτε το πλαίσιο πριν την έναρξη. Έτσι το παιδί θα έχει την ευκαιρία, με την ασφάλεια της παρουσίας σας, να εξερευνήσει και εξοικειωθεί με το χώρο, να δει τα παιχνίδια, να γνωρίσει τους ανθρώπους. Το ίδιο κι εσείς!

– Βρείτε από κοινού μια ρουτίνα/τελετή που να σηματοδοτεί τον αποχωρισμό σας. Αυτό μπορεί να είναι ένας όμορφος χαιρετισμός, κάποια μυστική αλληλουχία κινήσεων, κάποια «μαγικά» λόγια κλπ.

– Αφήστε το να πάρει μαζί του κάποιο αντικείμενο που θα μπορούσε να λειτουργήσει ΣΑΝ μεταβατικό αντικείμενο. Είναι καλύτερα να συνδέεται με εσάς (ή με κάποιο άλλο αγαπημένο του πρόσωπο) και να μην είναι ένα απλό αντικείμενο, για να εμπεριέχει την έννοια της σχέσης σας. Ο λόγος είναι, το παιδί να συνεχίσει να αντλεί ασφάλεια από κάποια ανθρώπινη σχέση και κατά συνέπεια από τον εαυτό του και όχι από ένα αντικείμενο.

– Βάλτε στην τσάντα ή στο τάπερ με το φαγητό του, ένα σημείωμα που να του θυμίσει κατά τη διάρκεια της μέρας πως η σκέψη σας είναι κοντά του.

– Όταν επιστρέψει, δείξτε ενδιαφέρον για το πώς πέρασε τη μέρα του. Εστιάστε περισσότερο στις θετικές εμπειρίες, χωρίς όμως να αγνοήσετε τις αρνητικές. Αν σας πει πως του λείψατε, εξηγήστε του πως αυτό είναι εντάξει, πως κι εσάς σας έλειψε και πως αυτό δείχνει πόσο αγαπάει ο ένας τον άλλον.

Καλή αρχή, με χαμόγελα!

Ροζελίνα Φιλιππίδου, BSc (Hons) Psychology /PGDip Drama and Movement Therapy- MSc Psychological Research Methods

Pupils at classroom