Το παιδί μου ήταν αφορμή για να μάθω να ανακυκλώνω.

Ντρέπομαι που το λέω μα είμαι 36 ετών και μέχρι νωρίτερα αυτόν τον μήνα, δεν ανακύκλωνα απολύτως καμία συσκευασία. Μόνο τη συνείδηση μου φρόντιζα να «ανακυκλώνω» με δικαιολογίες όπως «σιγά, μην γίνεται όντως η ανακύκλωση» ή «δεν με βολεύει να έχω δύο ή περισσότερους κάδους».

Ένα μεσημέρι λοιπόν η κόρη μου Δέσποινα γύρισε σπίτι και με ρώτησε ευθαρσώς:

-«Μπαμπά εμείς δεν είμαστε οικογένεια με συνείδηση;»

Μπάμ! Ήχησε ο κρότος στο κεφάλι μου α) επειδή ήξερε τη λέξη συνείδηση και β) γιατί ειλικρινά δεν ήξερα τι θα ακολουθήσει…

-φυσικά και έχουμε Δέσποινα. Γιατί το ρωτάς;

-Μπαμπά, αφού έχουμε συνείδηση γιατί δεν ανακυκλώνουμε, δεν μας ενδιαφέρει αυτό που συμβαίνει στο περιβάλλον;

-…

Όπως καταλαβαίνετε όσες προτάσεις ήθελαν να βγουν από το στόμα μου ήταν απλώς δικαιολογίες. Κι έτσι αποφάσισα να πω την αλήθεια και να παραδεχτώ πως … δεν ξέρω πώς να ξεκινήσουμε αυτή τη διαδικασία.

Εννοείται πως το παιδί προθυμοποιήθηκε να μου μεταφέρει όσα μαθαίνει στο σχολείο και έτσι… έπειτα από συζήτηση και με τη μαμά μας (έκλαψε εννοείται από καμάρι για το παιδί), αρχίσαμε να κάνουμε ανακύκλωση. Η αλήθεια είναι πως… ήταν τόσο μα τόσο απλό!

Απλοί κανόνες ανακύκλωσης

Σας μεταφέρω τους πιο βασικούς κανόνες που κάθε ένας από εμάς πρέπει να ακολουθεί με συνείδηση. Με συνείδηση για την απαραίτητη εξυγίανση του επιβαρημένου περιβάλλοντος, εξασφαλίζοντας ένα υγιές μέλλον για τον πλανήτη και φυσικά για τα παιδιά μας.

Τι σημαίνει ανακυκλώνω:

Ανακυκλώνω σημαίνει ότι διαχωρίζω τα απορρίμματά μου ανά υλικό –γυαλί, χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, λευκοσίδηρο και ξύλο- ώστε να ανασυσταθούν και να επανεισαχθούν στον κύκλο της παραγωγής.

Πώς ανακυκλώνω – βασικοί κανόνες

1. Στον Μπλε Κάδο μπαίνουν όλες οι συσκευασίες που μπορούν να ανακυκλωθούν –γυαλί, χαρτί, πλαστικό, λευκοσίδηρος, αλουμίνιο.

2. Οι συσκευασίες θα πρέπει να είναι άδειες και καθαρές από υπολείμματα.

3. Τα μεγάλα χαρτόνια (κούτες) θα πρέπει να διπλώνονται και να συμπιέζονται πριν μπουν στους Μπλε Κάδους.

4. Συσκευασίες με φαγητά, όπως πίτσα κ.ά., δεν μπορούν να ανακυκλωθούν διότι δεν μπορούν να καθαριστούν.

5. Ορισμένες συσκευασίες που συνδυάζουν πλαστικό και χαρτόνι δεν ανακυκλώνονται. Βεβαιωθείτε ότι η συσκευασία ανακυκλώνεται από την ειδική σήμανση στην επιφάνειά της.

6. Ξεχωρίζω τα καπάκια από τα πλαστικά μπουκάλια και μετά τα ανακυκλώνω. Τα πλαστικά καπάκια τα ανακυκλώνω με διαφορετικό τρόπο.

7. Τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα θα πρέπει να πετιούνται στον Μπλε Κάδο χύμα, όχι μέσα σε σακούλες.

8. Δεν πετάμε ποτέ στους Μπλε Κάδους κοινά σκουπίδια, μη ανακυκλώσιμα υλικά.

Υπάρχουν δραστηριότητες εκπαίδευσης των πολιτών;

ΝΑΙ! Όλο και περισσότερες δραστηριότητες διοργανώνονται προκειμένου οι πολίτες να ενημερωθούν για τη σωστή ροή της ανακύκλωσης.

Δραστηριότητες ενημέρωσης της ανακύκλωσης για γονείς και παιδιά:

Ψάχνοντας μαζί με άλλους γονείς (όπως καταλαβαίνετε τα παιδιά στο σχολείο έκαναν στους γονείς τους την ίδια ερώτηση…) βρήκαμε ένα εξαιρετικό πρόγραμμα που αφορά γονείς, παιδιά και φυσικά απλούς πολίτες.

Από τις αρχές του 2018, η ΑΒ Βασιλόπουλος, στο πλαίσιο της καμπάνιας #allazoumesinithies, πραγματοποιεί ένα νέο δυναμικό βήμα μέσα από έναν ακόμα καινοτόμο τρόπο, που συμβάλλει στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης και δημιουργεί τις βάσεις για ένα καλύτερο αύριο. Μέσα από ένα σύγχρονο Κέντρο Ανακύκλωσης & Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που τα επόμενα δύο χρόνια θα γυρίσει όλη τη χώρα, η ΑΒ Βασιλόπουλος σε συνεργασία με την ΤΕΧΑΝ θα εκπαιδεύσει μικρούς μαθητές σχετικά με την ανακύκλωση και τα οφέλη της, ταξιδεύοντας το μήνυμα ανακύκλωσης σε όλη την Ελλάδα!

Με ένα πρωτοποριακό διώροφο λεωφορείο, που αποτελεί παγκόσμια καινοτομία, υπογραμμίζοντας τη δημιουργικότητα που βρίσκεται στων πυρήνα της ΑΒητικής καθημερινότητας.

Κάπως έτσι τα παιδιά έχουν την ευκαιρία:

• να γνωρίσουν ποια είναι τα ανακυκλώσιμα υλικά,
• να μάθουν έξυπνους τρόπους να ανακυκλώνουν στην καθημερινότητά τους,
• να εξοικειωθούν στην πράξη με την έννοια της ανακύκλωσης και
• να αντιληφθούν τη σημασία της ανακύκλωσης για έναν πιο πράσινο πλανήτη.

Στο πρώτο επίπεδο του λεωφορείου, σε έναν «πράσινο» ευχάριστο και ζεστό χώρο, πραγματοποιούνται τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Το «Αυτόματο Μηχάνημα Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Μεταλλικών & Πλαστικών Συσκευασιών» που βρίσκεται στην είσοδο δείχνει την διαδρομή που ακολουθεί ένα υλικό ώστε να ανακυκλωθεί. Έτσι, οι μαθητές μαθαίνουν πρακτικά θέματα που αφορούν στην Ανακύκλωση με την καθοδήγηση μιας εξειδικευμένης ομάδας παιδαγωγών.

Στο δεύτερο επίπεδο του λεωφορείου, γίνεται η θεωρητική περιβαλλοντική εκπαίδευση σχετικά με την Ανακύκλωση ενώ προβάλλεται ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρει σημαντικές και αξιόπιστες γνώσεις σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και την ανακύκλωση.

Πραγματικά είναι τόσο ενδιαφέροντα όσα μαθαίνετε σε κάθε «ταξίδι» και σας παροτρύνω να ακολουθήστε τη διαδρομή του εδώ και να το επισκεφτείτε παρέα με τα παιδιά σας.

Σας αφήνω κλείνοντας με τη φράση του παιδιού μου, μία από αυτές που με έκαναν να «ιδρώσω».

«Μπαμπά, το περιβάλλον είναι το σπίτι του σπιτιού μας και δεν επιτρέπεται να μην το φροντίζουμε απλώς επειδή η έκταση είναι μεγάλη. Δεν γίνεται. Δεν μπορώ στη συνείδησή μου να σκέφτομαι πως ο δικός μου μπαμπάς φταίει που οι πιγκουίνοι δεν έχουν σπίτι».

Οπότε… ναι! Στο σπίτι μας σταματήσαμε να «κλείνουμε» τα μάτια στο πρόβλημα και με θάρρος σας λέω πως ότι κάνει το παιδί μου να αισθάνεται τόσο τρυφερό εγώ θα το στηρίζω.