Σχολική ποδιά, υπέρ ή κατά;

Τελευταία έχει ανοίξει το θέμα για το αν πρέπει να επιστρέψει η σχολική ποδιά ή στολή, όπως τη λένε κάποιοι, στα σχολεία. Φυσικά υπάρχουν πολλά επιχειρήματα υπέρ και κατά της στολής στα σχολεία.

Σχολική ποδιά – υπέρ ή κατά

Οι φανατικοί της στολής λένε ότι αυτή η ομοιομορφία εξισώνει τα παιδιά, δεν χάνουν χρόνο διαλέγοντας ρούχα το πρωί πριν το σχολείο, δεν έχουν ανταγωνισμό μεταξύ τους σχετικά με το πόσο ακριβά και τι μάρκα είναι τα ρούχα τους. Θεωρούν σημαντικό ότι όλα τα παιδιά είναι ίδια στο σχολικό περιβάλλον.

Αυτοί που εναντιώνονται στη στολή, υποστηρίζουν ότι το μέτρο αυτό είναι παλιομοδίτικο και αναχρονιστικό. Ότι πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά να εκφράζονται ελεύθερα και να μπορούν να δείξουν την προσωπικότητα τους. Επίσης, ότι αν δεν έχεις αρκετές στολές πρέπει να την πλένεις κάθε μέρα.

Η εμπειρία μου σε σχολείο “με” και “χωρίς” σχολική ποδιά

Εγώ έχω εμπειρία και από τις δυο περιπτώσεις. Στο πρώτο σχολείο του Ερμή φορούσαν στολή (φόρμα) μπλε για τα αγόρια, ροζ για τα κορίτσια. Μπορώ να σου πω ότι όντως όσον αφορά το πρακτικό κομμάτι είναι πολύ βολικό αν έχεις αρκετές στολές. Στο καινούριο σχολείο του Ερμή τα παιδιά φοράνε ότι θέλουν. Ο Ερμής είναι σίγουρα πολύ πιο χαρούμενος που μπορεί να διαλέγει τα ρούχα του κάθε μέρα και να ντύνεται όπως του αρέσει. Άλλωστε το μπλε δεν ήταν ποτέ το χρώμα του.

Το δικό μου συμπέρασμα

Έχοντας λοιπόν την εμπειρία και από τις δυο περιπτώσεις έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το ντύσιμο είναι ένας σημαντικός τρόπος έκφρασης για τα παιδιά. Από την ηλικία των 2 κιόλας προσπαθούν να δηλώσουν την ανεξαρτησία τους διαλέγοντας μόνα τα ρούχα τους. Και τελικά γατί θέλουμε να πείσουμε τα παιδιά μας ότι είναι όλα ίδια αφού στην πραγματικότητα είναι όλα μοναδικά, με τα δικά τους ταλέντα, με τη δική τους άποψη και προσωπικότητα.

Αυτό που έχω δει, είναι ότι όσα παιδιά θέλουν να φορούν ακριβά ρούχα δεν θα τα περιορίσει η στολή, αφού μπορούν να φορούν ακριβά παπούτσια, μπουφάν, να έχουν ακριβή τσάντα ακόμα και να κυκλοφορούν με ακριβά κινητά μέσα στο σχολείο.

Η γνώμη μου είναι ότι τα “ακραία περιστατικά” στα σχολεία είναι καλό να τα χειρίζονται μεμονωμένα οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους γονείς.

 

Αναστασία Φωκά

Συμβουλευτική Ψυχολόγος

Ήρθε η ώρα να συστηθώ λοιπόν, είμαι η Αναστασία, ψυχολόγος, μαμά του Ερμή και της Ίριδας. Μου αρέσει πολύ η δουλειά μου, αγαπώ να περνάω χρόνο με τα παιδιά μου, να μαγειρεύω, να διαβάζω βιβλία, να πηγαίνω θέατρο και σινεμά. Λατρεύω τα ταξίδια, το καλό κρασί, τις συζητήσεις και τις βόλτες με τις φίλες μου. Μέσα από αυτό το blog θα μοιράζομαι μαζί σας τις ιστορίες μου και περιμένω να μου πείτε τις δικές σας – anastasiasworld.gr

Αναστασία Φωκά

Συμβουλευτική Ψυχολόγος
Ήρθε η ώρα να συστηθώ λοιπόν, είμαι η Αναστασία, ψυχολόγος, μαμά του Ερμή και της Ίριδας. Μου αρέσει πολύ η δουλειά μου, αγαπώ να περνάω χρόνο με τα παιδιά μου, να μαγειρεύω, να διαβάζω βιβλία, να πηγαίνω θέατρο και σινεμά. Λατρεύω τα ταξίδια, το καλό κρασί, τις συζητήσεις και τις βόλτες με τις φίλες μου. Μέσα από αυτό το blog θα μοιράζομαι μαζί σας τις ιστορίες μου και περιμένω να μου πείτε τις δικές σας.