Τρόποι ενίσχυσης της δημιουργικότητας των παιδιών με την τεχνολογία

Δεδομένου ότι είναι πράγματι πολύ σημαντική η δημιουργικότητα, οι γονείς αναρωτιούνται αν υπάρχει κάτι που μπορούν να κάνουν για να την ενισχύσουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας. 

Η δημιουργικότητα/εφευρετικότητα γίνεται γρήγορα μία από τις πιο πολύτιμες δεξιότητες του 21 αιώνα.

Σύμφωνα με μία έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για το 2018 είναι μία από τις τρεις πιο περιζήτητες δεξιότητες που θα αναζητήσουν οι εργοδότες. Όλοι συμφωνούν ότι είναι η πιο σημαντική ικανότητα ηγεσίας σήμερα.

Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που έχουμε στη διάθεσή μας. 

«Παρόλο που μερικές φορές οι άνθρωποι βλέπουν την τεχνολογία ως περισπασμό στην εκπαίδευση ή στο χώρο εργασίας, είναι επίσης αλήθεια ότι έχει μεγάλες δυνατότητες.

Μπορεί να βοηθήσει να σκεφτούμε με νέους τρόπους και να δημιουργήσουμε πρωτότυπες ιδέες». 

Αν λοιπόν θέλουμε να μάθουμε πώς να ενισχύσουμε τη δημιουργικότητα των παιδιών με τη βοήθεια της τεχνολογίας, κάνοντας τους μαθητές πιο δημιουργικούς κάθε μέρα, ας δούμε κάποιες συμβουλές των ειδικών.

 

Αναζητώντας τους σωστούς περισπασμούς.

Οι καθηγητές συχνά παραπονιούνται ότι η τεχνολογία μπορεί να αποσπά την προσοχή των μαθητών. Και αυτό είναι αλήθεια.

Όταν όμως πρόκειται για τη δημιουργικότητα μελέτη δείχνει ότι οι περισπασμοί της προσοχής είναι καλό. 

Οι νευροεπιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και το Πανεπιστήμιο του Τορόντο διεξήγαγαν μία μελέτη, η οποία διαπίστωσε ότι τα άτομα με χαμηλή ικανότητα να αποφεύγουν την απόσπαση προσοχής τείνουν να έχουν έναν πολύ πιο πλούσιο συνδυασμό δημιουργικών σκέψεων.

Βέβαια οι μαθητές πρέπει να μάθουν πώς να συντονίζονται στους σωστούς περισπασμούς.

Έτσι οι καθηγητές πρέπει να καθοδηγούν σωστά τους μαθητές. Εάν η τεχνολογία αποσπά την προσοχή τους, κάτι που είναι πολύ πιθανό, θα πρέπει να το κάνουν με τον σωστό τρόπο.

Και να επιλέξουν αυτό που θα τους διδάξει ή θα τους εμπνεύσει για αυτό που θέλουν να εργαστούν. 

 

Να είστε ανοιχτοί σε νέα πράγματα.

Τα πράγματα δεν θα παραμένουν πάντα ίδια. Στην τεχνολογία, αυτό ισχύει επίσης. Ωστόσο, οι σημαντικές αλλαγές μπορεί να κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν άβολα.

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των δημιουργικών ανθρώπων είναι η ικανότητα να είναι ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες, ευκαιρίες και ιδέες. 

Μία μέρα, κάποια ιστοσελίδα που συνήθως χρησιμοποιούν οι μαθητές στην τάξη θα αλλάξει και θα φαίνεται διαφορετική.

Τότε πρέπει να δείξετε πόσο θετική είναι αυτή η αλλαγή. Και αν είναι απρόθυμοι να αλλάξουν, είναι δική σας δουλειά να τους διδάξετε να είναι ανοιχτοί σε νέα πράγματα. 

 

Ομαλοποιήστε τη γραμμή μεταξύ μάθησης και παιχνιδιού για να ενισχύσετε τη δημιουργικότητα με τη βοήθεια της τεχνολογίας. 

Είναι κάτι που βοηθά. Η κατανόηση ότι η εργασία και η διασκέδαση δεν αλληλοαποκλείονται είναι το κλειδί για την αίσθηση ισορροπίας μεταξύ σχολείου και πραγματικής ζωής. 

Μόλις οι μαθητές αποδεχτούν και καταλάβουν ότι μπορούν να διασκεδάσουν ενώ μαθαίνουν, θα είναι πιο ανοιχτοί σε νέους τρόπους σκέψης και δημιουργίας.

Επίσης θα μάθουν ότι μπορούν να έχουν λαμπρές ιδέες που σχετίζονται με αυτό που μαθαίνουν, ακόμη και κατά τον ελεύθερο χρόνο τους. 

Αντί να ξεχωρίζουμε την τεχνολογία λέγοντας ότι αυτό είναι σχολείο και αυτό είναι παιχνίδι, το σωστό είναι να αναζητήσουμε τρόπους διδασκαλίας με παιχνιδιάρικο τρόπο!

Έρευνα δείχνει ότι η δημιουργική διαδικασία τείνει να περιλαμβάνει μία περίοδο «επώασης».

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι σκέψεις μπορούν να ρέουν ελεύθερα. Επιπλέον οι μαθητές θα έχουν πολλές ιδέες, μερικές καλές, μερικές κακές, αλλά πρέπει να έχουν τον χώρο και χρόνο να το καταλάβουν.

Τελικά, πρέπει ο δάσκαλος και ο καθηγητής να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα των μαθητών τους, τόσο μεμονωμένα όσο και σε ομάδες.

 

Μπορούν να το κάνουν αυτό μοιράζοντας χώρους και δημιουργώντας τον δικό τους προσωπικό χώρο. Είναι πολύ σημαντικό να βρουν τη σωστή ισορροπία για να είναι πράγματι αποτελεσματική.