Το παιδί μου μισεί τη γυμναστική

paidiathlitismosmisi

Άπαντες αναγνωρίζουν τα οφέλη της άσκησης για την υγεία και τη σωματική ανάπτυξη των παιδιών. Πέραν αυτών όμως, η άθληση συμβάλει στην αυτοεκτίμηση, στην αυτοπειθαρχία, τη στοχοθέτηση και στοχοπροσήλωση, στην αυτογνωσία αλλά και την κοινωνικότητα των παιδιών.

Πόση γυμναστική χρειάζεται ένα παιδί την ημέρα

Οι περισσότεροι ειδικοί καταλήγουν ότι τα παιδιά χρειάζεται να αθλούνται αθροιστικά τουλάχιστον 1 ώρα την ημέρα, κάθε μέρα.

Αυτό βεβαίως, μπορεί να περιλαμβάνει κάθε είδους άσκηση, από τη συμμετοχή σε ομαδικά αθλήματα (ποδόσφαιρο, μπάσκετ κλπ), άλλου είδους γυμναστική όπως χορό ή πολεμικές τέχνες, αλλά και ενεργητικές δραστηριότητες όπως είναι ένας περίπατος, μία βόλτα με το ποδήλατο ή στην παιδική χαρά.

Αυτά τα 60 λεπτά, μπορούν να είναι διάσπαρτα μέσα στην ημέρα και να χωρίζονται για παράδειγμα σε δύο μισάωρα ή σε τρία 20λεπτα διαλείμματα άθλησης.

Γιατί σε κάποια παιδιά δεν αρέσει η άθληση;

Μία γενική αρχή είναι πως τα παιδιά δεν μαθαίνουν ακούγοντας αλλά… βλέποντας.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όσο κι αν πιέζετε τα παιδιά σας να αθληθούν, όσο κι αν τους εξηγείτε τα οφέλη της άθλησης, δεν θα αγαπήσουν ποτέ πραγματικά τον αθλητισμό εάν το πρότυπο που έχουν στο σπίτι τους είναι γονείς που περνούν όλο τον ελεύθερό τους χρόνο στον καναπέ, μπροστά στην τηλεόραση.

Πρέπει πρώτα εσείς να γίνετε το καλό παράδειγμα μίας υγιούς ζωής που να βασίζεται στην άσκηση, να τους δείξετε πως ο αθλητισμός είναι χαρά και σε κάνει να νοιώθεις καλά. Οργανώστε οικογενειακές αθλητικές δράσεις, από έναν περίπατο ή μία ποδηλατάδα μέχρι έναν αγώνα μπάσκετ.

Πέραν τις συμπεριφοράς των γονέων όμως, ενδέχεται να υπάρχουν και επιμέρους λόγοι που να αποτρέπουν τα παιδιά από την άσκηση και τον αθλητισμό.

Δεν έχει ομαδικό πνεύμα

Δεν θέλουν όλα τα παιδιά να γίνουν μέλος μίας ομάδας.

Αν πρωταρχικός σας στόχος είναι η άθληση του παιδιού και όχι η καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος, τότε μπορείτε να βρείτε άλλες δραστηριότητες, όπως ο στίβος, η κολύμβηση ή οι πολεμικές τέχνες.

Ακούστε το παιδί σας και προσπαθήστε να εντοπίσετε τα ενδιαφέροντά του. Εάν πάλι διαπιστώστε πως δεν του ταιριάζει καμία οργανωμένη αθλητική δραστηριότητα, τότε προτιμήστε να πηγαίνετε μόνοι σας σε έναν στίβο για τρέξιμο, περιπάτους και βόλτες με τα ποδήλατα, ή βάλτε δυνατά τη μουσική στο σπίτι και ξεδώστε με χορό.

Τους αποθαρρύνει ο έντονος ανταγωνισμός

Και ποιον δεν τον τρομάζει άλλωστε;

Το παιδί που ούτως ή άλλως ασχολείται διστακτικά με τον αθλητισμό, θα αντιμετωπίσει περισσότερα προβλήματα εάν κληθεί να αντιμετωπίσει έναν πολύ απαιτητικό και φωνακλά προπονητή ή μία ακαδημία που εστιάζει στα αποτελέσματα και όχι στην αγάπη για το άθλημα.

Προτού επιλέξετε προπονητή, ακαδημία ή σχολή κάντε μία έρευνα, συζητήστε μαζί τους ώστε να διαπιστώσετε τη φιλοσοφία τους, αλλά μιλήστε και με άλλους γονείς για να έχετε μία ευρύτερη εικόνα. Κάποια παιδιά κινητοποιούνται από τον ανταγωνισμό και άλλα απλώς παγώνουν.

Τρακ

Τα παιδιά που δεν έχουν εξαρχής έφεση στον αθλητισμό μπορεί να νοιώθουν άβολα στο πλαίσιο μίας ομάδας. Ακόμη και τα παιδιά με μεγαλύτερη αυτογνωσία μπορεί να φοβούνται ότι θα απογοητεύσουν τους προπονητές ή ακόμη και τους γονείς τους.

Σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί κρατώντας σε χαμηλά επίπεδα τις προσδοκίες σας. Τα περισσότερα παιδιά άλλωστε, δεν γίνονται Ολυμπιονίκες ούτε κερδίζουν αθλητικές υποτροφίες.

Ξεκαθαρίστε στο παιδί πως ο μόνος στόχος από αυτή τη δραστηριότητα είναι να αθληθεί και να διασκεδάσει. Εάν ο προπονητής ή η ακαδημία δεν είναι σύμφωνοι με αυτό το πνεύμα, τότε ενδεχομένως να χρειαστεί να αλλάξετε ακαδημία.

Φόβος

Πολλά παιδιά φοβούνται μήπως τραυματιστούν.

Ένα μικροκαμωμένο παιδί ή ένα υπέρβαρο παιδί μπορεί να διστάζουν λόγω αυτής της διαφορετικότητας να συμμετάσχουν σε ένα άθλημα, ενώ ένα παιδί που πάσχει από άσθμα μπορεί να μη νοιώθει καθόλου άνετα σε αθλήματα που απαιτούν ενέργεια, όπως το μπάσκετ και το ποδόσφαιρο και να χρειάζεται αθλήματα μικρότερης έντασης.

Θα πρέπει να σκεφθείτε σοβαρά και με ειλικρίνεια τις ανάγκες του παιδιού σας, τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του, την προσωπικότητά του και ενδεχόμενους σωματικούς/φυσικούς περιορισμούς. Ένα υπέρβαρο παιδί μπορεί να μη θέλει να τρέξει, αλλά μπορεί να του αρέσει το κολύμπι.

Ένα μικροκαμωμένο παιδί μπορεί να νοιώθει μειονεκτικά στο μπάσκετ και να προτιμά να στραφεί στη γυμναστική.

Στόχος είναι να μην απογοητευτεί και να μην αποθαρρυνθεί το παιδί.

Στηρίξτε τις επιλογές των παιδιών

Βασικός παράγοντας επιτυχίας είναι να σεβαστείτε τις επιθυμίες των παιδιών ως προς το άθλημα που θέλει να ακολουθήσει, ακόμη κι αν αυτό απέχει από τις δικές σας επιλογές ή δυσκολεύει το πρόγραμμά σας.

Χρειάζεται υπομονή μέχρι να βρει το παιδί το άθλημα που του ταιριάζει και μπορεί να μην το πετύχετε με την πρώτη. Όταν όμως, βρεθεί τελικά το κατάλληλο άθλημα, τότε θα καταλάβετε ότι άξιζε ο κόπος και ο χρόνος που επενδύσατε.

 

Αξιολογήστε το άρθρο