Μερικά χρόνια πριν στην Βρετανία έκαναν ένα πείραμα: Πήραν δυο τάξεις του δημοτικού με ίδιες μαθητικές επιδόσεις. Η μια ακολούθησε ένα πρόγραμμα γυμναστικής 6 ωρών την εβδομάδα. Η δεύτερη ακολούθησε το τυπικό πρόγραμμα του σχολείου. Μετά από 6 μήνες μέτρησαν ξανά τις σχολικές τους επιδόσεις και διαπίστωσαν ότι η τάξη που γυμναζόταν περισσότερο βελτίωσε περίπου 30% τις επιδόσεις της.
Το πείραμα επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά το αρχαίο ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιή».
Τη σύγχρονη εποχή η ανάγκη άθλησης των παιδιών είναι ακόμη πιο επιβεβλημένη καθώς όπως έχει αποδειχθεί η φυσική δραστηριότητα μειώνει το στρες και τη νευρικότητα, με αποτέλεσμα να συμβάλλει στην μεγαλύτερη πνευματική διαύγεια και ηρεμία του παιδιού.
Παράλληλα το παιδί που αθλείται -ανάλογα και με το άθλημα- κατανοεί και ενστερνίζεται αξίες που αλλιώς θα του ήταν δύσκολα αντιληπτές.
Για παράδειγμα σε ένα ατομικό άθλημα, όπως το τρέξιμο ή το άλμα, το παιδί μαθαίνει τα όριά του, καταλαβαίνει ότι οι επιδόσεις του εξαρτώνται αποκλειστικά από το ίδιο και τις δυνάμεις του, αντιλαμβάνεται ότι η σκληρή προσπάθεια φέρνει αποτελέσματα, αποκτά αυτοκυριαρχία και αυτοπεποίθηση.
Σε ένα ομαδικό άθλημα, όπως το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ ή το βόλεϊ, καλλιεργεί την ομαδικότητα και την συνεργασία, τον σεβασμό στον συναθλητή, αναπτύσσουν μέσω της ευγενικής άμιλλας την ανάληψη πρωτοβουλίας με στόχο την διάκριση. Φυσικά πρέπει να συνυπολογιστεί πως ένα ομαδικό άθλημα συμβάλλει καθοριστικά και στην κοινωνικοποίηση του παιδιού.
Το άρθρο συντάχθηκε παρέα με την ομάδα του brainy. Στο brainy, στηρίζουν τα παιδιά σε όποιο σημείο της Ελλάδας κι αν βρίσκονται να κατακτήσουν το μέλλον που τους ανήκει!!!